Uniknij poważnego uszkodzenia twojego silnika poprzez wymianę rozrządu
Należy zachować szczególną czujność i trzymać się ściśle okresu wymiany paska rozrządu w twoim pojeździe. Zerwanie paska rozrządu może doprowadzić do poważnej awarii silnika, ponieważ zerwany pasek rozrządu w większości silników może soprowadzić do kontaktu tłoka z zaworami, czego rezultatem jest ich zniszczenie i konieczność wymiany na nowe. To może być dopiero początek wydatków związanych z pękniętym paskiem rozrządu.
Jeśli producent paska rozrządu nie zalecił inaczej pasek rozrządu powinno się wymieniać co ok. 60 tys. kilometrów, co jest bezpieczną zalecaną granicą przejechanych kilometrów. W przypadku nowych samochodów z reguły producenci zalecają jako wartość graniczną ok. 120 tys. kilometrów. Nie jest jednak rzeczą możliwą do przewidzenia kiedy pasek rozrządu może się zerwać. Należy również pamiętać iż jeśli pojazd jest mało używany, pasek rorządu ma określoną żywotność i z czasem guma będąca jego składnikiem parcieje co może być również przyczyną jego zerwanie lub przeskoczenia o kilka ząbków. Pasek rozrządu w takim przypadku nie powinno się wymieniać rzadziej niż raz na ok. 7 lat.
Prawidłowa wymiana rozrządu nie powinna ograniczać się do wymiany jedynie paska rozrządu. Powinno się przy okazji wymienić także podzespoły które bezpośrednio z nim współpracują i ich działanie ma wpływ na żywotność paska rozrządu. Jednym z ważnych elementów przy wymianie rozrządu jest wymiana wszystkich rolek które napinają pasek oraz pompę płynu chłodzącego jeśli napędzana jest ona przez pasek rozrządu. W takim przypadku pompę płynu chłodzącego warto wymienić nawet jeśli jest sprawa, ponieważ jej usterka zawsze skutkuje wymianą paska rozrządu, a co za tym idzie także i rolek napinających pasek.